zondag 8 maart 2009

Housewarming Party

by Carola

Nadat we 's ochtends de boodschappen hebben gedaan, vertrekken we richting Wavell Heights (een wijk ongeveer 10 km van ons huis). Mijn baas heeft ons hele team, incl. partners, uitgenodigd voor een housewarming bbq. En dat kunnen we natuurlijk niet missen. Ze wonen in een leuk en erg sfeervol huis in een mooie rustige buurt. Wanneer we binnenkomen, worden we enthousiast begroet door haar 2 honden, 2 tekkels. Leuke beesten, die alles goed vinden.

Het is een gezellige middag, en leuk om collega's te zien buiten het werk om. Het is toch heel anders, en iedereen kan goed met elkaar opschieten. Veel later dan gepland gaan we weer naar huis.

's Avonds probeer ik ma te bellen. Ik heb haar al een paar keer geprobeerd te bellen deze week, maar steeds niet te pakken gekregen. Ook nu lukt het niet, en ik krijg de voicemail van haar mobiel. Pa heeft dat ooit ingesproken en het is echt heel vreemd, en geruststellend, om zijn stem weer eens te horen. Het lijkt net alsof er niets is veranderd, alsof hij er nog gewoon is.

Later op de avond krijg ik gelukkig ma wel te pakken. Ik vertel haar over de cycloon Hamish die onderweg naar Brisbane is. Op dit moment zit hij op ongeveer 700km te noorden van Brisbane, maar de verwachting is dat hij snel naar het zuiden trekt. Ze verwachten hier heel veel regen, en zelfs overstromingen zoals in 1974 toen het hele centrum van Brisbane onder water stond. Ik ben benieuwd, we kunnen niet veel anders dan afwachten.