zaterdag 7 maart 2009

Moreton Bay - duiken!

by Carola

Vandaag weer een hele vroege start: om iets over 5.00 uur zijn we bij de duikshop. Sas is vandaag de Divemaster, en dus moeten we alles klaarzetten voordat de klanten komen. Wanneer we bijna op het punt staan om weg te gaan, komt er uit het niets nog een duiker aanzetten. Heel vreemd, want we hebben al het maximaal aantal mensen wat op de boot kan. Ik bied mijn plek aan, maar gelukkig wil hij dat niet.


De condities vandaag zijn heerlijk, het water is redelijk kalm op weg naar de duiksites. Ik had wel mijn zeeziekte pil ingenomen, want hoe rustig het water ook is, ik word toch zeeziek. Eenmaal op de duiksite beloofd het een heerlijke dag te worden: het zicht is erg goed (15 meter) en het water is heerlijk!


Na de morning tea (weer teveel sausage rolls gegeten!) is het tijd voor de 2e duik, bij het Turtle Cleaning Station op Flinders Reef. Mijn buddy en ik volgen Sas en nog een paar duikers en deze keer heb ik de camera meegenomen. Een goede keus, want zodra we bij het turtle cleaning station aankomen liggen de schildpadden al op ons te wachten: 5 naast elkaar die schoongemaakt worden! Geweldig!! En natuurlijk weigert op dat moment de camera. Gelukkig kan Sas het oplossen en kunnen we foto's nemen. De schildpadden zijn zo ontspannen en genieten zo van hun schoonmaakbeurt dat ze niet echt lijken door te hebben dat wij er ook zijn. Ze blijven waar ze zijn, en ik kan er geen genoeg van krijgen. Wat een geweldig gezicht! Ik ben zo blij dat ik m'n plekje niet hoefde op te geven!


Na zo'n geweldige duik ben ik in de zevende hemel, kan niet wachten tot de volgende trip! Maar helaas zit het er voor vandaag al weer op, en voor we het weten zijn we al weer onderweg naar de duikshop in Milton. Het is nog steeds erg warm dus we hebben de ramen open in de bus. Een verkeerde keus, want een van de pelikanen op de Houghton brug bij Redcliffe moet opeens hoognodig wat kwijt, dus splash, dus bus zit onder, en de andere divemaster die rijdt krijgt de volle lading op zich. Ik zit direct achter hem, en voel wat nattigheid op m'n arm. Gatver! Voor m'n gevoel zit er ook van alles op m'n gezicht, maar dat is gelukkig niet zo. De Divemaster komt niet meer bij van het lachen en moet echt moeite doen om de bus op de weg te houden. Dat is nou wildlife in Australie ;)) Maar ondanks dat blijf ik pelikanen toch wel leuk vinden!