maandag 2 maart 2009

RACQ

by Carola

Ik heb vandaag weer m'n maandelijkse vrije dag, maar van mijn planning komt vandaag weinig.

's Ochtends bel ik eerst even de RACQ om te kijken of zij de auto kunnen repareren. Binnen een half uur staat er iemand voor de deur. Hij probeert van alles, en zegt dat de motor goed is en dat het waarschijnlijk het uitlaatsysteem is. Hij belt een sleepwagen die de auto naar de garage kan brengen. Maar eerst moet ik de auto langs de weg zien te parkeren. En dat is nog een uitdaging. Ik moet nl een klein beetje heuvelop om de weg op te komen. Met veel zuchten en steunen komt de auto de heuvel op. Gelukkig is er een parkeerplek heuvelaf, en daar is de auto veel gelukkiger mee.

De sleepwagen komt ook heel snel, binnen een half uur. De garage is in Albion, nog best wel een stuk van huis. Het is wel een ervaring om dit is mee te maken. Ik heb nog nooit m'n auto weg hoeven te laten slepen, en heb ook nog nooit in een sleepwagen gezeten, best wel stoer ;)

De garage heeft het vandaag heel druk, dus ze kunnen de auto vandaag niet maken. Dat geeft niet, we hebben de auto in principe toch niet nodig. Ik vraag ook gelijk of ze een 10.000km beurt kunnen doen, we moesten dat toch binnenkort laten doen. Al snel ben ik daar klaar en bel ik maar een taxi om weer thuis te komen. Net als de RACQ is de taxi er supersnel, zodat ik rond 10.00 uur weer thuis ben. Wat een ochtend!