zaterdag 4 april 2009

Duiken!

by Carola

Het weer is niet geweldig, maar toch gaan we vandaag een boottrip maken.

De rit naar de duikstek is niet al te ruig, totdat we Moreton Bay verlaten. Daar wordt het heel ruig met enorme golven. Ik heb het gevoel alsof ik in een achtbaan zit die net niet over de kop gaat. Ik heb wel zeeziekte pilletjes ingenomen, maar die kunnen dit ook niet zo goed verwerken. Ik, en een aantal andere duikers, voel me echt niet prettig. Even volhouden totdat we bij de duikstek zijn.

Daar is het gelukkig een stuk rustiger. Sas en ik gaan als eerst het water in, allebei met de camera. Sas heeft van de week het onderwaterhuis voor zijn nieuwe camera gekregen, dus dit wordt de eerste keer dat hij er mee gaat duiken.

De duiken zijn best goed. Er is alleen best veel surge onder water, wat betekent dat je van de ene naar de andere kant wordt gesleept. We zien gelukkig een paar schildpadden en hele grote potato cods! Ik zie ook nog een hele mooie nudibranch die Sas nog niet in zijn collectie heeft. Door de surge is het alleen zo goed als onmogelijk om het op de foto te krijgen.

Na de heerlijke duiken en na een heerlijke lunch gaan we weer terug naar de haven van Scarborough. Wat een heerlijke dag weer. Het begon slecht met die regen, maar zodra we bij de duikstek waren werd het droog en begon zelfs de zon te schijnen!