zondag 3 mei 2009

Dagje Moreton Bay - Flinders Reef

by Carola

Het is weer een vroege start, en dat wordt steeds lastiger. Het begint nl. richting de winter te gaan, en de ochtenden beginnen al erg fris te worden. We hebben ook al weer een aantal keer de open haard aan gehad en ik ga komende week maar wat hout bestellen.

Maar goed, vandaag gaan we eerst lekker duiken. We zijn vroeg bij de duikshop omdat we eerst nog onze flessen moeten vullen van de duik van gisteren. De divemaster van de trip is echter erg laat, dus we moeten ons haasten met het vullen van de flessen.

We zijn wel redelijk op tijd in Scarborough om aan boord te gaan. Opeens hoor ik een bekende stem: een collega die ik al tijd probeer over te halen om in Moreton Bay te gaan duiken, gaat vandaag ook mee. Geweldig, hopelijk is het zicht redelijk zodat hij zelf kan zien dat het echt wel waard is om hier te duiken.

De rit verloopt redelijk kalm, het water is gelukkig rustig. De eerste duik is gelijk de beste van de dag. Sas baalt, want hij heeft de camera op manual focus laten staan, dus geen foto's van hem deze keer. Ik heb gelukkig de andere camera bij me, dus ik kan foto's maken van de 3 verschillende nudibranchs, de octopus, de schildpadden en van al het andere wat we zien. Het zicht is goed, het water is net zo warm als gisteren maar voelt veel warmer aan. Heerlijk.

Na de morning tea maken we ons klaar voor de tweede duik. Sas zet de camera in de juiste instelling, zodat hij die nu wel kan gebruiken. En dat is maar goed ook, want gelijk na de afdaling zien we een enorme school barracuda's, dat had ik nog niet eerder gezien hier op Flinders Reef. Geweldig! We zien ook nog een schildpad, een kleinere dan op de eerste duik. Deze keer voelen we de stroming en het is iets harder werken op een plek te blijven om een foto te kunnen nemen. Maar ondanks dat een heerlijke duik.

We genieten van een heerlijke warme douche en wanneer iedereen aan boord is, varen we naar Tangalooma wrecks voor een heerlijke lunch. Altijd een perfect einde van een heerlijke dag!

Wanneer we terug zijn bij de duikshop helpen Sas en ik mee met het spoelen van de huurspullen. We spoelen ook gelijk onze eigen spullen, dat scheelt ons weer water! Miguel, de divemaster van vandaag, moet morgen ook werken. Hij zoekt nog een dm om mee te gaan, want de groep is te groot om in z'n eentje te overzien. Sas zegt dat hij het wel wil doen, dus hij mag morgen weer vroeg op staan voor een heerlijke dag duiken. Dit keer zonder camera, want hij moet begeleiden.