zaterdag 16 mei 2009

Drukke dag

by Carola

We staan vandaag vroeg op, want we hebben een strak schema. Eerst gaan we de boodschappen halen. Daarna pakt Sas alle duikspullen en maken we de camera's klaar om een duik te maken vanaf onze favoriete kantduikstek.

Voordat we naar Southport vertrekken, gaan we eerst langs Adreno, een duikschool in Wooloongabba. Ik wil me namelijk aanmelden voor de PADI Divemaster cursus. Er hangt een lekker sfeertje bij die duikshop, en we praten even bij met Clive en Andy (die eerst bij ProDive werkten). Ik schrijf me in voor de cursus die eind Augustus begint en kijk ook even naar duikcomputers. Ik denk nl. dat mijn computer niet heel lang meer heeft, dus het wordt tijd voor een andere. Ik kan niet echt slagen en moet dus nog maar even goed nadenken welke computer ik nou wil.

Daarna rijden we naar Southport. Het is echt een heerlijke dag, lekker zonnetje en het water ziet echt enorm blauw. Heerlijk! Hoewel we nog wel vroeg zijn voor het hoogtij, gaan we toch al het water in. Er staat nauwelijk stroming en het zicht is echt heel goed. Alleen mijn duikcomputer ziet het niet zitten. Dat wordt dus mijn backup gebruiken. Nadeel is wel dat ik geen duiktijd heb. Sas houdt dat dus maar in de gaten.

De duik zelf is heerlijk, we zien 4 zeepaardjes!, een grote stonefish, cuttlefish, catfish, verschillende lionfish en moray eels. Geweldig. En dat was al weer duik 224 voor mij!