zaterdag 2 mei 2009

Kantduik Southport

by Carola

De dag begint met een vergadering van de Body Corporate van het blok huizen waar we in wonen. Eens in de zoveel tijd worden wij ook uitgenodigd, hoewel we weinig in kunnen brengen als huurders. Maar goed, het is weer eens goed om iedereen te zien.

Na de vergadering ben ik nog zo ontzettend moe dat ik weer terug ga naar bed. We gaan vanmiddag duiken in Southport, dus voor die tijd maakt Sas me wel wakker. Ik slaap veel langer dan ik had gedacht, en wanneer Sas me wakker maakt moeten we ons echt haasten.

Onderweg naar Southport is het ook nog drukker op de weg dan we hadden gedacht. Maar goed, we komen toch nog op tijd aan. Het is nl. belangrijk dat we rekening houden met het hoogtij, anders is het niet zo lekker duiken.

De duik is lekker, al voelt het water echt heel koud aan. Het is onze eerste duik na Vanuatu en nu voelt 24 graden best wel fris! Maar we zetten door, en de duik is heerlijk. Er staat geen stroming, het zicht is goed en het water is mooi blauw van kleur. Heerlijk. We zien 2 zeepaardjes, veel krabben, een murene, en een paar kleine lionfish. Sas geeft op een gegeven moment het signaal van gevaar, maar ik heb echt geen idee waar hij nou naar wijst. Het duurt even voordat ik het in de gaten heb, maar dan zie ik het: een grote stonefish! Wat kunnen die zich erg goed camoufleren.

We hadden het idee om niet zo lang te duiken, maar uiteindelijk komen we pas na 71 minuten weer uit het water. Wat een heerlijke duik om de dag mee af te sluiten!

Op de weg terug doet de schakelaar van de verlichting vreemd. Het duurt lang voordat de koplampen aan gaan. Dat wordt dus binnenkort weer even een ritje naar de garage!