vrijdag 1 mei 2009

Zwemtraining

by Carola

Vandaag is het alweer vrijdag, wat gaat de week toch snel! Maar dat betekent ook dat het weer tijd is voor m'n zwemtraining. Normaal doen we dat op donderdag, maar ik had deze week 2 dagen cursus (op woensdag en donderdag) dus hebben we het verplaatst naar de vrijdag.

De freestyle gaat steeds beter, ik voel me steeds meer op m'n gemak als ik zo zwem. Ik laat zien dat ik nu 100m achter elkaar de freestyle kan zwemmen en ik ben erg trots dat het me weer lukt. Afgelopen dinsdag had ik het voor het eerst gezwommen, maar nu heb ik 'officieel' de mijlpaal bereikt. Na wat techniek sessies, met handpeddles, gaan we de draai oefenen zodat ik sneller aan een nieuwe baan kan beginnen. Het is eigenlijk een soort koprol, maar met een schroef zodat je weer goed uitkomt. Het lijkt veel makkelijker dan het is, maar na een aantal keer lukt het me toch. De volgende stap, als huiswerk en voor de volgende trainingssessie, is het combineren van de baan zwemmen en de draai en dat betekent goed uitkienen wanneer je ademt.

Het was dus weer een erg geslaagde sessie, altijd een fijn gevoel als je een mijlpaal bereikt. Vandaag zelfs 2 bereikt: de 100 meter en de draai!

Aan het eind van de middag is het weer tijd voor onze maandelijkse Star Friday. Dit keer is het thema de jaren 80. Iederen heeft er ontzettend veel zin in, de muziek, de herinneringen, de foto's, iedereen heeft wel iets met de jaren 80. De ruimte is helemaal versierd met oude foto's en nieuws uit die tijd. Een aantal mensen hebben zich helemaal uitgedost in de jaren 80 stijl, compleet met neonkleuren. Erg leuk, een erg gezellige middag.

Rond 17.30 uur ga ik naar huis. We hebben een heerlijk lang weekend voor de boeg, maandag 4 mei is nl. Labour Day een nationale feestdag. Sas en ik gaan morgen en zondag lekker duiken!