maandag 29 juni 2009

Aankomst Brisbane

by Carola

Rond 7.00 uur landen we in Kuala Lumpur, een half uur later dan gepland. Ik heb nog meer dan genoeg tijd over, m'n vliegtuig vertrekt pas om 9.00 uur. Ik loop al wel alvast naar de gate, het is nl. nog wel een stukje lopen. Daar aangekomen kan ik al vrij snel door de security om te wachten op het vliegtuig.

Ook deze vlucht vertrekt later dan gepland. Er blijken nl een aantal tassen in een verkeerd vliegtuig te zitten, die eigenlijk in ons vliegtuig moeten zitten. Die moeten dus nog even ingeladen worden. Ik heb zo'n voorgevoel dat dat ook voor mijn tas geldt. Ik zie het wel in Brisbane. Kan er nu toch niets aan doen.

Na een best wel lekkere vlucht, landen we op tijd in Sydney. Daar moet iedereen het vliegtuig uit, en moeten we opnieuw door security. Gelukkig hoeven we alleen onze handbagage mee te nemen en kan de rest in het vliegtuig blijven zitten. Ik wordt uit de rij gepikt om extra gecontroleerd te worden op explosieven. Best wel cool, ik vind het allemaal best. De beveiligingsbeambte is heel vriendelijk is ik heb toch niets te verbergen. We kletsen gezellig terwijl zij wat proefmonsters neemt van mijn tas en kleding. Daarna ga ik naar de gate en wacht op het moment dat we naar Brisbane vertrekken.

Nu ik zo dicht bij huis ben, wil ik ook zo snel mogelijk thuis zijn. Ik mis Sas, en kan niet wachten om hem te zien. Na niet al te lang wachten mogen we weer aan boords voor het laatste stukje van de reis (iets meer dan een uur).

Keurig op tijd landen we in Brisbane. Natuurlijk moet ik bij de Quarantine iets langer wachten. Ik heb 4 kg kaas bij me, en drop en chocolade. Ik heb het keurig aangegeven op de inkomstkaart, en het is ook geen probleem. De Quarantine officer zegt dat ze nog nooit zo'n grote kaas heeft gezien, en is echt verbaasd wanneer ik zeg dat Sas en ik dat binnen een maand wel op hebben. Erg grappig.

Daarna kan ik eindelijk naar Sas. Het duurt even voordat ik hem zie zitten, maar dan komt hij gelukkig naar me toe. Heerlijk om hem weer vast te houden!

Eenmaal thuis bel ik even naar ma om te zeggen dat ik veilig thuis ben en daarna gaan we lekker naar bed. Sas moet morgen gewoon weer werken, en ik ben ook wel moe.