vrijdag 19 juni 2009

Aankomst Nederland - Verjaardag Ma

by Carola

Om 6.25 uur landen we op Schiphol. Het is daarna nog wel even ruim een kwartier taxien voordat we eindelijk bij de terminal aankomen. Nadat ik door de douane heen ben, lekker snel met m'n Nederlandse paspoort!, ga ik op zoek naar m'n tas. Ik ben altijd erg opgelucht als ik m'n tas zie, en ook nu weer sla ik een zucht van verlichting als ik m'n tas op de loopband zie verschijnen.


Daarna loop ik naar de balie van Budget op m'n auto op te halen. Er is een foutje gemaakt, waardoor m'n boeking niet is doorgekomen. Maar gelukkig hebben ze genoeg auto's en kan ik uiteindelijk toch in een Opel Corsa stappen. Ik vraag wel even aan de balie hoe ik nou op de A2 kom, ik heb namelijk echt totaal geen richtingsgevoel ;) Wanneer ik van de parkeerplaats wegrijd, rijd ik wel automatisch links. Eerst heb ik het niet zo in de gaten, totdat er een tegenligger aankomt. Eenmaal op de openbare weg gaat het beter, ik volg gewoon de andere auto's ;)


De rit verloopt lekker, ik heb Edwin Evers opstaan en het rijdt allemaal best lekker door, ondanks dat het spits is. Iets over 9-en rijd ik Woerden binnen en rijd ik gelijk door naar m'n vertrouwde winkelcentrum Molenvliet. Ik haal een plantje voor ma, ze is nl vandaag jarig en ga daarna door naar ma.


Het is best emotioneel wanneer we elkaar weer zien, en heel erg fijn. Het is natuurlijk alweer een jaar geleden, en vorig jaar waren de omstandigheden natuurlijk heel anders. De hondjes herkennen me ook nog, heel bijzonder. Ik neem snel een heerlijke douche, en daarna gaan we lekker even bijpraten. Het is echt heerlijk weer, perfect!


's Middags haal ik nog even wat boodschappen en bestel ik gelijk ook even een kaas om mee terug te nemen naar huis. Daarna komen de buurvrouw en een vriendin met kind en kleinkind op visite. Erg gezellig. Later op de middag komt ook de buurman nog even langs.


's Avonds komt Esther met Cass, die echt al heel erg groot is. Wat een verschil met vorig jaar! Heel fijn om haar weer even te zien. Ze blijft ook eten, en daarna laten we met z'n tweeen even de honden uit. Het voelt echt zo vertrouwd om weer in Woerden te zijn, alsof ik nooit ben weggegaan. Dat komt waarschijnlijk ook wel door het heerlijke weer, het is nu echt zomer in Nederland.