donderdag 11 juni 2009

Eerste 400 meter ooit gezwommen!

by Carola

Vandaag is het weer tijd voor m'n wekelijkse zwembadtraining. Een aantal collega's zijn ook wel geinteresseerd in de training, en een van hen gaat vandaag ook mee.

M'n coach zegt dat ik vandaag maar eens 400m moet zwemmen, kijken wat mijn tijd is. Ze zegt dat ik de eerste 200m alleen zwem, en dat zij de laatste helft meezwemt om het tempo te bepalen. Prima, ik ben benieuwd.

Na 8 baantjes merk ik dat m'n coach niet naast me zwemt. Vreemd, of heb ik me vertelt in het aantal baantjes? Uiteindelijk zwemt ze wel mee, en ik zwem gewoon door. Op een gegeven moment zegt ze dat ik er nog 1 moet zwemmen. Ik denk dus dat ik nog 100 meter moet, dus zwem nog 4 baantjes. Redelijk moe tik ik aan in 11 minuten en 32 seconden. Ik baal wel, had echt gedacht dat ik toch wel onder de 11 minuten zou zitten. Dan vertelt m'n coach dat ik 450 meter heb gezwommen en dat ik de 400 meter in 10:09 minuten heb gedaan. Echt geweldig, omdat ik m'n doel van 10 minuten dus eigenlijk al wel gehaald heb!

De rest van de dag is de glimlach niet van m'n gezicht te krijgen, ik voel me echt super, ben heel trots op mezelf! Ik krijg van m'n collega's ook felicitaties nadat m'n baas een mailtje rondstuurt waarin ze schrijft dat ik m'n doel heb gehaald. Erg leuk!