zaterdag 27 juni 2009

Fonduen

by Carola

Vandaag is het alweer mijn laatste dag in Nederland, het is echt veel te snel gegaan! Ik kan aan ma ook merken dat het heel moeilijk heeft, ze is de hele week echt heel blij geweest en nu is ze best down.

We gaan vandaag lekker fonduen als afscheidsmaaltijd. Esther en Edwin komen ook, en nemen natuurlijk ook Cass mee. Ma en ik maken begin van de middag de sausjes, wanneer Esther komt. Edwin is op de fiets vandaag, dus laat nog even op zich wachten.

Vlak voordat we willen beginnen, vraagt ma of we toch nog even andere aardappelkroketjes willen halen. Afgelopen maandag hebben we bij de Makro al een kilozak gehaald, maar dat waren ovenkroketjes. Ik stap dus in de auto en rijd naar Tournoysveld, om bij de C1000 2 zakken te halen.

Wanneer ik in de rij bij de kassa sta te wachten, zie ik in een andere rij een bekend gezicht: een oude klasgenoot die ik na de middelbare school niet meer heb gezien. Echt heel toevallig! We praten even snel wat bij, en ze vertelt dat ze over 3 weken moet bevallen van haar eerste kindje. Gelukkig zit ze ook op Facebook, en ik ga haar dan ook snel opzoeken wanneer ik weer achter de computer zit! Echt stomtoevallig, maar heel leuk om haar weer even gesproken te hebben.

De fondue is heerlijk, het is lang geleden dat ik dat heb gegeten. Na het eten laten Edwin en ma de hondjes uit, terwijl ik een beetje het blog probeer bij te werken. Al snel komen de buren nog even afscheid nemen, ik heb vanochtend al een heerlijke zak drop gehad, dat wordt genieten in het vliegtuig!