donderdag 18 juni 2009

Kuala Lumpur

by Carola

Rond 5.45 uur (lokale tijd) landen we in Kuala Lumpur, Maleisie. Het is echt bloedheet en heel erg vochtig, en dat al 's ochtends vroeg. Het is even zoeken naar de shuttlebus die ons naar het hotel moet brengen, maar al snel zit ik met een aantal andere Nederlanders in het busje op weg naar het hotel.

Het busje ziet er bijzonder uit: allemaal gordijntjes, rode vloerbedekking en bijzondere verlichting (nee, geen rode lampjes ;). Na het inchecken in het hotel krijg ik meteen spijt dat ik m'n badpak niet heb meegenomen: ik loop nl. langs een erg verleidelijk uitziend zwembad! Zeker in deze temperaturen is dat best lekker.










In m'n kamer probeer ik snel de airco aan te zetten, maar op welke knoppen ik ook druk er gebeurt niets. Ik bel dus maar even naar de receptie. Binnen een halve minuut staat er iemand aan de deur. Het blijkt dus dat ik een op een knop moet drukken bij de deur om de stroom aan te zetten. Tja, weet ik veel ;) Zodra de kamer begint af te koelen, ga ik lekker slapen.

Wanneer ik na een paar uur wakker wordt, bel ik even naar ma om te zeggen dat ik onderweg ben. Daarna ga ik lekker douchen en dan is het alweer tijd voor het avondeten. Alleen eten is niet echt gezellig, dus ik neem een soepje (wat iets pittiger is dan ik had verwacht!) en lekker fruit toe. Dan zit ik wel voel en loop terug naar m'n kamer om m'n tas te pakken en uit te checken.

Eenmaal op het vliegveld is er niet heel veel te beleven. Ik krijg een stempel dat ik Maleisie weer uitga in m'n paspoort, en pak daarna de shuttletrein naar de gate. Je kan merken dat de vluchten bij m'n gate richting Nederland gaan, ik hoor overal Nederlands. Best lekker eigenlijk! Rond 23.30 uur kunnen we aan boord, en is het tijd voor de laatste etappe: 12,5 uur naar Amsterdam. Deze keer ben ik wat wakkerder, ik kijk wat afleveringen van Bones en een film: 'He is just not that in to you', best wel een leuke film. Daarna val ik in slaap en kan niet wachten tot ik in Nederland ben.