woensdag 17 juni 2009

Vertrek naar Nederland

by Carola

Vandaag is het zover: ik vlieg vanavond naar Nederland! Voordat het zover is, moet ik alleen nog wel even wat wassen draaien en natuurlijk m'n tas pakken. Ik heb al een lijstje gemaakt, zodat ik het alleen maar af hoef te tikken.

Tussen de wassen door ga ik 's ochtends eerst lekker naar de kapper. Nadat m'n haar een stuk korter is geknipt doe ik nog wat boodschappen en pak ik daarna de bus naar huis. Vandaag is er ook een klusjesman bezig, hij voorziet de voordeur van een nieuwe laag vernis.

's Middags ga ik even naar Adreno, de duikschool waar ik in augustus m'n Divemaster cursus ga doen. M'n boeken zijn nl. binnen, dus die haal ik even op zodat ik wat heb te doen in het vliegtuig. Verder geef ik me ook op voor een clubavond op 1 juli, die avond staat nl. helemaal in het teken van onderwaterfotografie. Dat lijkt me wel interessant. Ik kan m'n camera meenemen zodat ik gelijk kan zien waar de verschillende functies zitten om betere foto's te kunnen maken.

Rond 20.00 uur zet Sas me af op het vliegveld. Zodra hij wegrijdt, mis ik hem al, het is echt niet leuk om alleen te vliegen. Ik weet ook dat ik me beter voel wanneer ik ma zie. Ik laat m'n tas sealen zodat niemand er stiekem nog wat in kan stoppen en ga dan in de rij staan om me in te checken. Bij het inchecken haal ik ook m'n voucher op voor het hotel in Kuala Lumpur waarin ik zit tussen de vluchten door.

In het vliegtuig zit ik bij het raam, en naast me komt een wel erg praatgrage oudere man te zitten. Ik ben eigenlijk echt wel moe, het is inmiddels al ruim 23.00 uur geweest en dus ver na mijn bedtijd. Gelukkig valt hij na enige tijd in slaap en kan ik dus ook gaan slapen. Het valt me trouwens ook op dat je best veel beenruimte heb. Ik vlieg deze keer met Malaysia Airlines, en had er al goede verhalen over gehoord, maar dat is dus ook echt waar. De stewardessen zijn heel vriendelijk en de service is goed.