woensdag 8 juli 2009

Griep

by Carola

Sinds gisteren voel ik me erg belabberd: ik heb het ijskoud, hoesten doet pijn, en m'n lichaam lijkt wel van rubber. Gisteren heb ik me al ziekgemeld op het werk, en vanochtend besluit ik toch maar de huisarts te bellen.

Gelukkig kan ik al rond 9.15 uur terecht. De huisarts zegt dat ik toch echt een griepvirus heb te pakken en dat ik maar snel terug naar bed moet en daar zeker tot vrijdag moet blijven. Dat had ik niet verwacht, ik voel me niet geweldig, maar zo slecht nou ook weer niet. De huisarts schrijft een medische verklaring die m'n werkgever nodig heeft wanneer je langer dan 3 dagen ziek bent. Ik krijg ook een nieuw recept voor m'n Bricanyl en Pulmicort, want die ben ik wel weer gaan gebruiken (ondanks dat ze allang over datum waren). Ik moet ook maar wat Panadol gaan slikken tegen de pijn die het hoesten veroorzaakt en dan zou het beter moeten gaan.

Zodra ik bij de huisarts vandaan kom, loop ik gelijk naar de apotheek. Gelukkig hebben ze m'n medicijnen op voorraad. Ik koop ook nog even een krantje en loop daarna rustig naar huis. Gelukkig is het vandaag niet zo heel koud, het is zelfs wel mooi weer en dat doet me best goed.

Eenmaal thuis wordt er aangebeld. Er wordt even gemeld dat er aan de gasleiding op het terrein wordt gewerkt en dat ik daardoor een paar uur geen gas heb. Gelukkig had ik al gedoucht ;) Ik bel m'n baas om te zeggen dat ik de rest van de week niet kom, en dat komt niet echt als een verrassing. Blijkbaar heerst er het een en ander in de lucht, dus ze had er al niet op gerekend dat ik deze week terug zou komen.

Rond lunchtijd kijk ik naar de herhaling van de memorial service van Michael Jackson. Die werd hier nl. afgelopen nacht om 3 uur live uitgezonden en dat vond ik toch wel erg vroeg ;) Al met al vind ik het wel erg indrukwekkend, het is niet zo'n circus en best emotioneel. In de loop van de middag wordt er weer aangebeld, ze zijn klaar met de gasleiding en komen weer even het hotwater system aanzetten. Ik vertel hem dat ik de griep heb, en gelijk houdt de monteur z'n shirt voor z'n mond, best wel grappig ;)