zaterdag 29 augustus 2009

Dag in de buitenlucht

by Carola

Rond 7.45 uur zijn we al in het zwembad. Vanochtend gaan we m'n skills voor de divemaster cursus doornemen en het slepen oefenen.

We beginnen met het setje in elkaar zetten. Ik moet vertellen waarom en hoe je dingen in een bepaalde volgorde doet. Dat valt echt niet mee. Het lijkt zo logisch voor mij, maar ik moet bedenken dat ik dat moet demonstreren voor mensen die nog nooit of heel lang niet hebben gedoken.

Daarna gaan we de skills in het zwembad oefenen. Het gaat al wel een stuk beter, maar het kan altijd beter. Na zo'n 2 uur zijn we daarmee klaar en is het tijd om het slepen te oefenen. Dat valt niet mee en ik ga zo hard mogelijk terwijl Sas heerlijk relaxt zich laat slepen. Maar m'n tijd is erg goed, vind ik zelf: 3 minuten voor 100 meter! Ik moet daarna alleen echt wel bijkomen, ben helemaal buiten adem!

Ik probeer nog even wat te snorkelen, maar na 200 meter krijg ik ontzettende kramp in m'n kuit en m'n voet. Daar moet ik dus nog even aan werken, maar goed dat m'n cursus is uitgesteld ;) Sas pakt onze spullen in, terwijl ik nog even een paar baantjes zwem. Ik merk dat ik nu best moe ben, het valt niet mee.

Vandaag houdt ProDive ook een Discover Scuba dag in het zwembad, voor mensen die het altijd al een keer hebben willen proberen. We blijven daar nog even een uurtje hangen en dan gaan we op weg naar Southport, voor onze duik.

We rijden deze keer per ongeluk de toeristische route, binnen door. Best wel leuk voor de verandering. Gelukkig vinden we nog een tankstation, want de auto begint dorst te krijgen.

Eenmaal bij onze vaste kantduikstek zien we m'n instructeur, Andy, die m'n DM cursus zou geven. Hij heeft nu ook vrij, dus heeft hij een plezierduik georganiseerd. Hij besluit vandaag in z'n shortie te gaan, echt geen goede beslissing aangezien het water slechts 19 graden is, brr. Het zicht valt helaas erg tegen, maar na zo'n 55 minuten komen we gelukkig toch een zeepaardje tegen. Ondanks het zicht is het een lekkere duik, en na 90 minuten komen we redelijk verkleumd het water uit.

Nadat we alles hebben ingepakt rijden we nog even naar de andere duikstek in Southport, en daar komen net Andy en de andere duikers het water uit. Zij hebben dus 2 duiken gemaakt in de tijd dat wij er eentje hebben gemaakt. We praten nog even bij, en Sas laat even z'n foto's zien, met het bewijs dat we echt een zeepaardje hebben gezien. We genieten nog even van de zonsondergang en gaan daarna op weg naar huis. Wat een heerlijke dag!