vrijdag 21 augustus 2009

DM cursus gaat niet door!

by Carola

Rond een uur of 1 's middags word ik op m'n werk gebeld door Adreno, de duikschool waar ik morgen m'n Divemaster cursus ga doen. Het is slecht nieuws: m'n cursus gaat niet door! De 3 andere duikers hadden nog steeds niet betaald en hebben vanmorgen gemeld dat ze de cursus niet kunnen doen. Lekker zeg, daar ben ik nu de dupe van.

De afgelopen tijd heb ik heel hard gewerkt om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en nu hoor ik dat het waarschijnlijk met minimaal 3 maanden wordt uitgesteld. Clive, de baas gaat proberen de cursus naar november te verplaatsen.

Een positief ding is wel dat ik nu 3 maanden extra heb om m'n tijd voor de 400m onder de 8:40 minuten te krijgen. En ik heb nu tijd om het snorkelen en het slepen te oefenen! En ik heb nu lekker 3 weekenden tijd om onder andere het weblog eindelijk eens bij te werken. Door het studeren en het duiken is dat nl. een beetje verwaarloosd.

Ik ben best gefrustreerd en erg teleurgesteld dus ik mail Sascha en Claire. Claire mailt gelijk terug dat we in ieder geval de Underwater Naturalist cursus met Neville Coleman in september hebben om naar uit te kijken. Ik voel gelijk een stuk beter, ik heb nl. ontzettend zin in die cursus zeker nu Claire en Russell ook de cursus doen!

In m'n lunchpauze ga ik even winkelen. Ik koop een nieuwe riem, ik loop nu nl. met die van Sas, 5 paar nieuwe sokken (opeens zijn er allemaal gaten in m'n sokken gekomen!) en 2 pyamas omdat ik ze er zo lief uit vond zien. Als laatst koop ik een rashie, een shirt wat de UV-straling van de zon tegenhoudt.

Aan het eind van de middag vertel ik het aan m'n baas/coach. Zij is er van overtuigd dat m'n tijd in november ergens hoog in de 7 minuten zal zijn, daar gaan we komende tijd dus aan werken. Ik krijg dus ook gelijk een programma voor het weekend en een voor komende week mee.

De middag verloopt heerlijk rustig en ik kan dus eindelijk weer eens de bus van 17.04 uur nemen, die perfect op tijd vertrekt. Laat het weekend maar beginnen!

Vanavond doen we gelijk maar even de boodschappen. Sas moet nl. van het weekend werken als DM, assisteren bij een Open Water cursus, en dan heeft hij de auto nodig. Gelukkig zijn we lekker snel klaar bij de supermarkt en mooi op tijd thuis om de rugby wedstrijd te zien: 'onze' Bronco's tegen de Dragons. Gelukkig winnen 'we': 12-2!!