zaterdag 1 augustus 2009

Last minute duiktrip

by Carola

Donderdagavond kreeg Sas te horen dat er nog plekken waren op de OceanCat trip voor vandaag en dus staan we rond 5.15 uur op voor een heerlijke dag op de boot. Omdat het zo last-minute was, kunnen we voor kostprijs mee, een stuk goedkoper dan normaal. Mooi meegenomen dacht ik zo.

We duiken vandaag allebei in ons droogpak, voor mij de eerste keer dit jaar. Ik neem dus maar al m'n lood mee voor de zekerheid. Ook neem ik m'n wetsuits mee, voor het geval m'n droogpak lekt. Onderweg naar de duiksite zien we nog walvissen, dat maakt het toch nog extra speciaal.

De eerste duik in m'n droogpak gaat niet helemaal soepel. Het is weer erg wennen, maar toch wel erg lekker comfortabel! We zien 3 schildpadden, een paar nudibranchs en een jonge lionfish. Een erg prettige duik. Sas duikt vandaag voor het eerst met z'n macrolens, en dat is best even wennen voor hem. Het is heel anders fotograferen, hij kan veel meer afstand houden van het kleine grut. Alleen de schildpad is een uitdaging, Sas kan alleen z'n kop op de foto krijgen.

Omdat ik deze week ben begonnen met m'n dieet, gaan de saucijzenbroodjes aan m'n neus voorbij. In plaats daarvan heb ik de rest van m'n ontbijt: een Tony Ferguson mueslibar. Smaakt best aardig, zeker omdat ik best trek heb.

De tweede duik gaat een stuk beter. De duiklocatie is erg mooi, weer eens een ander stuk van Flinders Reef. Er zijn veel rotsen en overal is wel wat te zien. We zien zeker 5 verschillende soorten nudibranchs, incl. een paar die we nog nooit hebben gezien. Dat doet ons hart sneller kloppen ;) Verder zien we ook een enorme schildpad, kortom weer een heerlijke duik!

Tijdens de lunch (voor mij veel salade en een klein stukje kip, zeker geen patat en ijs!), bekijken we de foto's en genieten van het mooie uitzicht op Moreton Island. Wat een heerlijk leven zo!