zondag 27 september 2009

Belasting

by Carola

Rond een 7.45 uur ga ik aan m'n wandeling beginnen. Ik heb er echt zin in vandaag, dus vandaar. Ik doe weer hetzelfde rondje als 2 weken geleden, een kleine 7 kilometer. Ik voel me vandaag best goed, dus ik probeer een ritme aan te houden van 2 minuten hardlopen en 3 minuten lopen. Dat gaat beter dan ik had gedacht! Wanneer ik bijna thuis ben koop ik nog even een krantje, altijd fijn op de zondag!

Eenmaal thuis voel ik me heerlijk, ik heb echt volop energie en heb het gevoel dat ik veel meer lucht heb dan normaal, heerlijk!

's Middags is het tijd voor wat minder leuk werk: de belastingaangifte. Gelukkig hoeven we dit jaar alleen de Australische aangifte te doen, maar leuk is anders. Ik heb er echt geen zin in, maar het moet gewoon gebeuren. En wanneer we eenmaal bezig zijn, is het eigenlijk ook wel zo gebeurd. Gelukkig kunnen we ook hier in Australie electronisch aangifte doen, dat is echt een stuk minder ingewikkeld dan de papieren aangifte. En groot voordeel: het meest is al door de belastingdienst ingevuld.

Die van mij is echt binnen 10 minuten gedaan, ik heb niets bijzonders, alleen m'n salaris en verder totaal geen aftrekposten (helaas!). Sas kan dit jaar wel wat aftrekken, omdat hij nu ook officieel bij ProDive werkt. Dus hij kan z'n duikspullen die hij gekocht heeft aftrekken, en de onderhoudsbeurten. Dat scheelt toch weer, het is alleen wel even uitzoeken wat we nu precies kunnen aftrekken. Maar goed, uiteindelijk zijn we binnen 1,5 uur daar mee klaar, en zijn we er weer een jaar vanaf. Gelukkig maar!