donderdag 24 september 2009

Gym sessie

by Carola

Rond een uur of 10 loop ik naar de drogist voor m'n wekelijkse weegbeurt. Na weer een week van redelijk zondigen sla ik steil achterover als ik op de weegschaal sta: weer 0.8 kilo eraf! Het is een belangrijke mijlpaal: ik ben nu 10.5 kilo afgevallen!! Het is ongelooflijk, ik ben er superblij mee.

Tijdens mijn lunchpauze ga ik maar weer eens naar de sportschool. Ik ben al heel lang niet meer geweest, te druk geweest met zwemmen, maar vandaag heb ik echt zin om naar de gym te gaan. Ik begin met wat gewichtentraining en ga daarna hardlopen op de loopband. Ik kies een 'random' programma (wat verschillende snelheiden en hellingen inhoudt). Ik kies voor 15 minuten met een snelheid van 8.5 km/uur. Ik heb het nog nooit zo lang volgehouden, maar vandaag voel ik me echt goed. Tot mijn verbazing houdt ik het ook echt de 15 minuten vol, en ook nog de 3 minuten cooling down. Uiteindelijk heb ik 2.44 kilometer hard gelopen, geweldig! Op naar de 3 kilometer, en dan naar de 5!

's Avonds ga ik weer naar ProDive. Vanavond is nl. onze 'graduation avond', waar we officieel onze pasjes voor de Underwater Naturalist cursus uitgereikt krijgen. De duikschool organiseert elke donderdag avond een social night, waarin iedereen kan komen en eten. Iedereen die een cursus heeft afgerond krijgt die avond ook z'n pasje.

Sas en ik schrijven ons eerst in voor 2 duiken op Cook Island (Tweed Heads) op 4 oktober. Sas had eigenlijk moeten werken dat weekend, maar er zijn genoeg instructeurs en dm's voor de open water cursus, dus hij hoeft niet mee te draaien met die cursus. We kunnen dus wat funduiken gaan doen.

Neville Coleman en Joey komen ook vanavond. Joey moet tot haar schaamte bekennen dat het filmpje niet geweldig is. Ze wil het eigenlijk niet laten zien, zo slecht vindt ze het. Uiteindelijk heeft ze toch 5 minuten materiaal gevonden wat redelijk is. Wij vinden het erg leuk om te zien, vooral omdat je jezelf nooit ziet wanneer je duikt. Het is echt heel bijzonder.

Neville is ook heel enthousiast over de foto's die Claire, Sascha en nog een cursist laten zien. Hij blijft maar praten, en ziet in elke foto wel wat bijzonders!

Uiteindelijk komen rond 21.00 uur thuis, wat een bijzondere avond! Ik kan niet wachten tot de volgende duiken. Hopelijk wil m'n camera dan wat beter meewerken.