zaterdag 19 september 2009

Refresher course

by Carola

Sas moet vandaag weer werken, maar deze keer ga ik met hem mee. Hij geeft vandaag een refresher cursus aan 2 duikers die al jaren niet meer hebben gedoken. Ik kijk vandaag mee, om een indruk te krijgen wat ik kan gaan doen wanneer ik m'n Divemaster cursus heb afgerond. Het is echt heel interessant om te zien, en heel inspirerend. Nadat ik op het laatste moment te horen had gekregen dat m'n cursus niet doorging, heb ik nl. de motivatie een beetje verloren. Ik heb sindsdien m'n boeken niet meer ingekeken.

Na de refresher cursus zou er ook iemand komen die een Discover Scuba cursus zou doen. Dat is voor mensen die nog nooit hebben gedoken, een soort kennismaking met duiken. Helaas komt hij niet opdagen, en kunnen we hem ook niet bereiken. We gaan dus maar even wat zwemmen. Ik probeer m'n nieuwe zwembril uit, en hij zit heerlijk, veel beter dan de andere die ik heb. Zelfs Sas gaat zwemmen, wat echt nooit gebeurd. Al met al best een lekkere ochtend.

Daarna gaan we naar ProDive, Sas moet z'n papieren inleveren van vanochtend en onze tanks moeten gevuld worden voor de duiken van morgen. Verder betaal ik de 2 duikweekenden waar ik me van de week voor heb aangemeld. Dan is dat ook maar geregeld. Al met al een lekkere dag in heerlijk warm en zomers Brisbane!