woensdag 16 september 2009

Underwater Naturalist Course - day 2

by Carola

Vandaag is het ook weer tijd om gewogen te worden. Ik ben niet heel erg strikt geweest de afgelopen week, maar gelukkig ben ik toch nog 0,6 kg afgevallen en ben ik nu 9.7kg kwijt. Nog 3 ons en dan zit ik al op de 10 kilo. Echt geweldig, ondanks dat ik het nu af en toe echt heel moeilijk vind om vol te houden. Gelukkig blijkt dat ik wel best wat af kan wijken van het dieet, als ik het maar compenseer.

Het is de rest van de dag ontzettend druk, dus behalve de 20 minuten in de bus vanochtend lukt het me niet om me voor te bereiden op de test van vanavond.

Eenmaal bij ProDive schrijf ik me in voor 2 duikweekenden. De eerste is van 16-18 oktober en bestaat uit een dag meedraaien met een schildpadden research team onder leiding van Kathy Townsend op North Stradbroke Island. De andere dag bestaat uit 2 heerlijke duiken. We vertrekken al op vrijdag, en genieten dan van een heerlijk diner tijdens de zonsondergang. Op zondag middag gaan we dan weer terug. Sas gaat niet mee, hij moet waarschijnlijk werken, dus ik ga met Claire. Ik kan niet wachten!

Het tweede weekend is een Women in Diving weekend in Mooloolaba op 20-21 november. Zaterdags is echt een verwendag: een massage, een body exfoliating behandeling, heerlijk diner en een overnachting. Zondag is de duikdag: 2 duiken op de HMAS Brisbane, een enorm wrak. Ik ben er pas een keer geweest, en ik wil er graag nog een keer duiken ook omdat ik het niet echt prettig vind om in wrakken te gaan. Sas mag niet mee, het is alleen voor vrouwen, dus ook nu ga ik met Claire. Geweldig!

Gelukkig begint de avond met een snelle herhaling van gisteren en nog wat nieuwe dingen waar we gisteren niet aan toe gekomen waren. Dan is het de tijd voor de praktische test. We krijgen 40 foto's te zien, en moeten onze keuze maken uit 4 mogelijkheden per foto. Het valt me niet eens tegen: ik heb toch nog 27 van de 40 goed. Sas doet het een stuk beter: 35 van de 40! Het theoretische stuk is lastiger. Gelukkig kunnen we onze boeken er bij houden, dus er wordt druk gebladerd.

Aan het eind van de avond ( het is dan al 23.00 uur!) maakt Joey (de assistente van Neville) een groepsfoto. Ik ben zo moe, dat het nooit een flatteuze foto kan zijn, maar Photoshop kan wonderen doen ;)

Zondag is het leukste gedeelte: de duiken op OceanCat. Gelukkig is weersverwachting heel erg goed, dus we kunnen niet wachten. Helaas kan Neville Coleman zelf niet mee, maar zijn assistente gaat wel mee, en ze gaat ons filmen terwijl we op zoek gaan naar de verschillende soorten alg, koraal, sponzen etc.