vrijdag 16 oktober 2009

Big City Barbeque

by Carola

Voor het eerst sinds ik me kan herinneren zijn we voor de lunchpauze al klaar met de board papers. Nadat ik 2 sets naar de Chairman en een Member heb gebracht, vind ik het tijd voor een pauze. Aan de overkant van het kantoor waar ik werk, vindt vandaag de jaarlijkse Big City Barbecue plaats, en het ziet er erg gezellig uit. Sas is, net als vorig jaar, weer een van de vrijwilligers dus nog een reden om daar even langs te gaan.

Rond een uur of half 1 loop ik naar de overkant. Het is echt ontzettend gezellig en druk. Ik zie Sas, maar hij heeft het zo druk dat ik hem maar laat gaan. Volgens mij heeft hij het best naar z'n zin. Ik loop naar de waterkant en ga op een van de trappen zitten. De presentatoren op het podium vertellen dat Guy Sebastian (een winnaar van Australian Idol) binnen 10 minuten gaat optreden, dus ik ben precies op tijd. Voor die tijd worden er nog wat verplichte toespraken gehouden (oa. van de burgemeester van Brisbane, Lord Mayor Campbell Newman (die trouwens een heel stuk kleiner is in werkelijkheid dan op TV!), en van een aantal sponsoren).

Dan is het tijd voor het optreden. Ik ben geen enorme fan van Guy Sebastian, maar het is echt heel goed. Hij doet een paar nummers, en de sfeer zit er goed in. Heerlijk om zo een lunchpauze door te brengen, ik krijg er gewoon een vakantiegevoel van en heb helemaal geen behoefte om terug te gaan naar m'n werk ;) Nadat het optreden is afgelopen, zie ik kans om nog even vlug gedag te zeggen tegen Sas en dan is het toch echt tijd om weer aan het werk te gaan.

Gelukkig kan ik rond 16.30 uur naar huis, een heerlijk ritje op de fiets en het weekend kan beginnen. Het is zelfs een lang weekend voor mij, ik heb lekker maandag ook nog vrij!