zondag 11 oktober 2009

Brisbane to Gold Coast Ride

by Carola

Sas staat heel vroeg op, vandaag gaat hij de 100km fietstocht van Brisbane naar de Gold Coast rijden. Ik moet hem in Southport ophalen, dus in de loop van de ochtend stap ik in de auto en rijd rustig richting de Gold Coast. Onderweg zie ik nog veel fietsers, en ongemerkt zoek ik naar Sas wat me wel een beetje afleidt tijdens het rijden. Gelukkig is het rustig op de weg!

Dat verandert wanneer ik in Southport aankom. De finish is vlakbij een kruispunt waar ik langs moet, en daar is het echt heel druk met natuurlijk fietsers die blij zijn dat ze klaar zijn, auto's van familieleden/vrienden die ze kwamen aanmoedigen. Gelukkig is er niets afgezet, zodat ik gewoon naar onze duikstek kan rijden, waar we hebben afgesproken.

Ik ben redelijk vroeg, maar daar had ik ook op gerekend. Het is heerlijk weer, en ik pak een boek en wacht rustig op Sas. Rond een uur of 11 komt hij aangefietst met een collega. Hij vond het prima te doen, ze hadden 2 regenbuitjes die lekker verfrissend waren, en hij wil het volgend jaar weer gaan doen. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, alleen ga ik wel in een andere groep, ik fiets nl. lang zo snel niet als hij.

Helaas hebben we onze duikspullen niet bij ons, want het water ziet er erg goed uit. Maar goed, dat doen we wel een andere keer. Rond een uur of 12.30 stappen we in de auto naar huis. Dan begint de regen goed los te barsten! Ik hoop dat Claire en Russell (die in de langzaamste groep meereden) inmiddels ook zijn gefinisht.

Eenmaal thuis gaat Sas gelijk naar bed, hij is behoorlijk moe. Hij begint nu ook zijn benen wel te voelen, niet zo gek na bijna 4 uur gefietst te hebben!