zondag 4 oktober 2009

Duiken - Cook Island

by Carola

Om 4.30 uur gaat de wekker, het is wel erg vroeg! HEt is zelfs nog donker! Maar goed, rond 5.00 uur zijn we bij de duikshop. Veel vroeger dan eigenlijk had gemoeten, maar Sas had aangeboden om te rijden en dat betekent ook dat we de spullen in moeten laden enz. Sas heeft wel gezegd dat hij niemand gaat begeleiden onder water, hij wil nl. foto's kunnen maken. Hij heeft ook betaald voor de trip, dus ProDive moet maar voor een begeleider zorgen.

Eenmaal in de bus val ik al snel in slaap, komt denk ik ook wel door de paar wijntjes die ik gisteravond heb gedronken! Maar goed, rond een uur of 7 zijn we in Tweed Heads, waar de boot al klaarligt. Het is voor mij al meer dan 1,5 jaar geleden dat ik hier voor het laatst heb gedoken, dus toch wel weer een beetje nieuw. Chris, de kapitein, herkent me wel (kan ik me nauwelijks voorstellen, alhoewel het waarschijnlijk komt dat ik Sas' vrouw ben). Sas doet deze trip nl. heel vaak, dus ze kennen elkaar wel goed.

De duiken zijn ondanks de surge heel erg goed. Het zicht is niet geweldig, het water is nog verrassend koud (21 graden), maar we zien zoveel! Vandaag gebruik ik voor het eerst de externe flitser op de camera en dat is heel erg wennen, maar best wel leuk. Ik heb nu in ieder geval een paar foto's die gelukt zijn. We zien zeker 3 nieuwe nudibranchs die we nog niet eerder gezien hebben, een school enorme yellowtail kingfish en gelukkig ook nog een schildpad. Ik word een paar keer gebeten door zeer territoriale soldierfish (zijn +/- 15 cm groot), maar gelukkig draag ik handschoenen!

Ondanks de belachelijk vroege start 2 heerlijke duiken gemaakt, en ik moet hier zeker vaker duiken! De weg terug naar Brisbane maak ik nauwelijks mee, zodra ik de stoel voel van de bus val ik in een hele diepe slaap!