donderdag 15 oktober 2009

Tumbleturns

by Carola

Vandaag ga ik weer met m'n coach zwemmen. M'n coach heeft alleen een flinke schouderblessure en probeert dus zelf alleen wat schoolslag. Al snel merkt ze dat zelfs dat te pijnlijk is, dus wordt de aandacht op mij gericht.

De sessie staat vandaag volledig in het teken van de tumbleturn. Ik moet ze zo vaak oefenen dat ik op een gegeven moment echt volledig m'n orientatie kwijt ben. De eerste paar keer durfde ik het gewoon niet meer, te bang dat ik verkeerd tegen de muur uitkwam. Maar door echt te focussen op de draai gaat het langzaam beter, en dan wordt het tijd om het te combineren met het zwemmen van de baantjes.

Het gaat echt heel goed. Ik zwem voor de eerste keer een 100 meter met tumbleturns! Geweldig, dat voelt echt zo goed. Ik merk wel dat het veel meer energie kost dan gewoon aantikken bij de muur, en ik ben een stuk langzamer, maar door oefening moet het steeds beter gaan. Eindelijk kan ik het, wat een opluchting!