zaterdag 21 november 2009

Women in Diving weekend

by Carola

Ik ben al vroeg wakker, en pak de laatste spullen in. Vandaag begint nl. het weekend waar ik al een hele tijd naar uit heb gekeken: een weekend met alleen maar vrouwen in Mooloolaba!

Sas kan me gelukkig wegbrengen, en we vertrekken best vroeg van huis. We moeten nl. de accu van de auto opladen, en de enige manier om dat te doen is een stuk te gaan rijden. Ik ben allang blij dat de auto wil starten, zeker nadat Sas gisteravond op de RACQ moest wachten bij ProDive omdat de accu leeg was. En dat omdat Sas de auto doordeweeks niet meer gebruikt (hij gaat op de fiets naar het werk). De auto kan dat blijkbaar niet echt waarderen, voelt zich gepasseerd, en dan loopt de accu dus leeg.

We rijden eerst naar Mount Coot-tha, en daarna stoppen we bij ProDive. Eirin, onze tripleidster, heeft zelfs de bus helemaal met slingers versierd! Wanneer alle dames zijn gearriveerd, we zijn met een klein groepje van 5, wordt de champagne erbij gepakt. Mag ook wel, het is tenslotte al 8.15 uur in de ochtend ;) Wanneer iedereen alles heeft ingepakt en de trailer op slot zit, vertrekken we richting Mooloolaba (ongeveer 1.5 uur ten noorden van Brisbane).

Wanneer we daar aankomen, gaan we eerst naar de lokale diveshop om onze duikspullen te stallen. We gaan nl. morgen duiken op de HMAS Brisbane, een enorm militair schip, wat ze expres een paar jaar geleden hebben laten zinken om een kunstmatig rif te maken. Daarna gaan we op zoek naar ons motel, wat gelukkig echt heel dicht bij de duikshop zit. We kunnen nog niet inchecken, dus laten we de spullen in de auto en gaan we op zoek naar de schoonheidssalon, voor onze pampersessie. Na wat zoeken en rondvragen vinden we die ook. We zijn nog veel te vroeg, dus gaan we naar een cafeetje om even wat te drinken.

Rond 11.00 uur gaan Claire en ik weer terug naar de schoonheidssalon, voor onze massage en body exfoliating sessie. Het is echt heerlijk. Het is al zolang geleden dat ik een massage heb gehad, en het voelt heerlijk. Daarna is het tijd voor de body exfoliating (body scrub). De scrub is een stuk grover dan ik had verwacht, en mijn arme benen (die ik net vanochtend heb geschoren) vinden het niet echt heel fijn. Maar zodra ik eraan gewend ben, voelt het heerlijk. Na ruim een uur is het helaas al weer afgelopen, en met tegenzin sta ik op. Maar wat een heerlijke manier om je zaterdagochtend door te brengen!

's Middags gaan Claire en ik shoppen. We vinden ook wat restaurants waar we vanavond zouden kunnen eten, dus met de menus in ons hand gaan we terug naar het motel en overleggen met de rest waar we gaan eten. We hebben allemaal zin in vis, dus we zijn het al snel eens. We boeken een tafel voor rond een uur of 7.

Aan het eind van de middag gaan we nog even naar het strand. Het is nl. echt heerlijk weer, en het strand ziet er erg aantrekkelijk uit. Ik ga niet zwemmen in de zee, maar loop wel even het water in. Het water voelt heerlijk warm aan, zelfs zonder wetsuit!

Eenmaal terug in het motel, besluiten we even het zwembad in te gaan om het zand van ons af te spoelen. Je kan wel merken dat we allemaal graag in het water verblijven ;)

Rond een uur of 7 komen we aan bij het restaurant. We bestellen 2 grote seafoodplatters en natuurlijk wat wijn. We moeten wel erg lachen wanneer de serveerster om onze IDs vraagt, we lijken blijkbaar jonger dan we zijn ;) De avond is echt supergezellig, we hebben een perfecte groep, het eten en de wijn smaken heerlijk en het restaurant is echt geweldig! Wat een heerlijke dag!

Rond een uur of 21.30 uur gaat bij iedereen wel een beetje het licht uit. Dat komt op zich wel goed uit, want we moeten morgen vroeg op om te gaan duiken!