donderdag 24 december 2009

Eindelijk vrij!

by Carola

Het is alweer 24 december, de dag voor kerst en de eerste dag van mijn vakantie. Heerlijk om niets te hoeven!

Ik zorg wel dat ik redelijk op tijd bij de supermarkt ben, aangezien het daar vast heel druk gaat worden. Het is al behoorlijk druk, maar gelukkig ben ik snel klaar. Met 3 volle tassen loop ik terug naar de bushalte (Sas is vandaag nog aan het werk, dus hij heeft de auto), en al snel ben ik thuis.

Na ook nog wat wassen te hebben gedaan, stap ik op de bus naar de stad. Ik wil nl. wat foto's maken van de kerstversiering in de stad, leek me wel leuk om te doen. Als eerst ga ik naar het King George Square, waar ook City Hall staat. Daar staat nl. een enorme kerstboom die werkt op solar power. Verder staan er allemaal cijfers op het plein (1 tot en met 11, die uiteindelijk het liedje '12 days of Christmas' moeten uitbeelden). Erg leuk gedaan. Het is vandaag echt bloedheet op het plein, dus ga ik snel naar de Queen Street Mall, de winkelstraat van Brisbane. Daar is het erg druk, de kerst stress is behoorlijk toegeslagen bij de mensen. Leuk om te zien, zeker als je er zelf geen last van hebt!

Ik voel me zo ontspannen dat ik zowaar ga schoonmaken wanneer ik thuis ben. Dat is ook wel nodig. Ik gebruik het water wat we hebben opgevangen van de airconditioner zodat we ons waterverbruik een beetje onder controle kunnen houden. Nadat de badkamer, het trappenhuis, de keuken, het washok en de gang schoon zijn, komt Sas thuis.

Hij stelt voor om even een stukje te gaan rijden. Leuk! We rijden via Samford Road door allerlei suburbs, die er erg mooi uitzien. Uiteindelijk rijden we over een behoorlijk steile weg met veel scherpe bochten naar Mt Glorious. Het uitzicht is echt geweldig! Zo dicht bij de stad, maar je hebt echt het gevoel dat je in de middle of nowhere bent. We besluiten om via een omweg terug naar Brisbane te rijden. Onderweg besluiten we spontaan een kleine boswandeling te maken. Erg mooi, maar zeer onverstandig blijkt al snel. We zijn nl. gewoon in korte broek en ik draag open schoenen. Al snel heb ik de eerste bloedzuiger aan m'n kleine teen, echt smerig. Sas krijgt het maar met moeite van m'n teen af. Later is Sas aan de beurt: een bloedzuiger op z'n kuit. Die is echt hardnekkig, en wanneer ik het van z'n been af krijg, zien we dat Sas zelfs al bloedt. Tijd om snel weer naar de auto te gaan. De mozzies vinden ons ook erg lekker, en we zitten dus allebei onder de muggenbulten. Volgende keer maar de insect repellent mee, en lange broeken en dicht schoenen dragen ook al is het ruim 30 graden!

De eerste stop is Mt Nebo, wat een nog mooier uitzicht heeft! We kunnen echt heel ver kijken: de Glasshouse Mountains, die zeker 100km verder op zijn, Moreton Bay en Moreton Island, echt waanzinnig! Het gaat wel steeds harder waaien, dus we besluiten dat het tijd wordt om naar huis te gaan.

Wat een heerlijke dag, ik voel me voor het eerst sinds een hele lange tijd weer ontspannen! Tijdens het avondeten zet Sas een dvd op: Planet 51. Een erg leuke film! Daarna kijken we Angels & Demons, een perfect einde van een heerlijke dag!