zaterdag 26 december 2009

Tweede Kerstdag

by Carola

Na een erg regenachtige Eerste Kerstdag gaan we vandaag lekker duiken. Helaas is de weersverwachting niet geweldig: ook vandaag wordt er regen verwacht en er staat behoorlijk wat wind.

De duiken vinden dan ook vandaag plaats in Moreton Bay, en daar is het al ruig genoeg. De eerste duik is een driftduik. Het zicht is niet geweldig, maar de watertemperatuur is lekker aangenaam. Sas ziet een octopus en zwemt door. Ik besluit echter om wat foto's er van te nemen. Wanneer ik klaar ben, kan ik Sas echt nergens meer vinden. Ik zie zelfs geen bubbels. En dat na 3 minuten duiken! Na een minuut gezocht te hebben (zoals we allemaal geleerd hebben) besluit ik op te stijgen. Maar aangezien ik op 17 meter zit, duurt dat wel even. Eenmaal boven, zie ik Sas gelukkig al snel, en we maken de duik samen af en zorgen dat we wat beter bij elkaar in de buurt blijven.

De tweede duik is ook een driftduik, maar deze keer gaan we naar Curtin Artificial Reef. Dat bestaat uit allerlei wrakken die daar bewust neer zijn gelegd. Dit is een stuk beter. Na zo'n 20 minuten zie ik dat we nog maar 2 minuten no-deco time overhebben. Echt jammer, we hebben nl. nog zat lucht over en willen eigenlijk nog meer foto's maken. Maar goed, het wordt tijd om op te stijgen.

Na de duiken, die toch best aardig waren, is het tijd voor een heerlijke lunch. Daarna gaan we weer terug naar Scarborough om vandaar terug te keren naar de duikshop.

Tijdens het spoelen wordt er gevraagd of Sas morgen mee kan helpen als DM voor plezierduiken. Hij gaat akkoord, dus morgen mag hij weer aan de bak. Ook vertelt hij dat hij deze week ook een open water cursus moet begeleiden, dus hij is 3 dagen niet thuis. Daar baal ik wel van, ik had zo gehoopt dat we nu eindelijk eens een week lekker samen konden doorbrengen. Maar Sas had het al toegezegd, dus er is niets meer aan te doen.