zaterdag 27 februari 2010

Divemaster course - pool

by Carola

Rond 8.00 uur word ik door de instructeur opgehaald. Vandaag is het weer tijd voor m'n divemaster cursus, deze keer een zwembadsessie.

De bedoeling was dat ik vandaag de 20 skills zou doen, de gear exchange oefening en de mask removal demo. Eenmaal in de auto vertelt de instructeur dat ik vandaag ook de 400 meter moet zwemmen. Daar ben ik niet op voorbereid. Als ik dat had geweten had ik vandaag m'n zwempak aangetrokken en niet zoals nu een bikini die eigenlijk net even iets te groot is. Ik baal behoorlijk, maar ik zie wel wat het wordt.

Wanneer we alles hebben uitgeladen, is het tijd voor de 400 meter. De andere 2 kandidaten doen vandaag de 800 meter snorkel, zij hebben de 400 meter door de weeks al gedaan. Vanaf het moment dat ik start voel ik gewoon dat het niks wordt, ik ben veel te druk met het opheisen van m'n bikini elke keer als ik me afzet aan de muur ;) Uiteindelijk doe ik er 9.15 minuten over, terwijl ik in de training al ruim onder de 8.30 minuten zit. Ik baal, ondanks dat het eigenlijk helemaal geen slechte tijd is.

Nadat de andere 2 DM-T klaar zijn met het snorkelen gaan we de 15 minuten watertrappelen doen. Dat is echt een eitje. Vooral als je bekenden tegenkomt waarmee je even bijpraat. Voor we het weten zijn de 15 minuten voorbij.

's Middags doe ik de 20 skills met de instructeur. De meeste gaan wel aardig, maar er zijn er toch een paar die ik niet zo goed doe. Maar goed, die gaan we een andere keer nog even extra doen. De tijd vliegt, en zodoende hebben we geen tijd meer voor de gear exchange waar ik eigenlijk wel naar uitkeek. De bedoeling is dat je alle uitrusting wisselt (behalve wetsuit en lood) terwijl je aan het buddybreathen bent. Echt heel stoer! Dat moet dus maar een andere keer.