dinsdag 9 februari 2010

DM cursus

by Carola

Vanavond is het weer tijd voor de wekelijkse avondsessie van de divemaster cursus. Zodra we binnenkomen, krijgen we te horen dat we een duikbriefing moeten geven. We krijgen een scenario en 5-10 minuten de tijd om het voor te bereiden.

Ik ga als eerste. Het gaat best goed, alleen is het echt veel te lang. Een briefing moet ongeveer 3 minuten duren, maar die van mij duurt 8 minuten. Er is ook zoveel wat je moet zeggen, ik kan me echt niet voorstellen hoe je dat in 3 minuten voor elkaar krijgt. Maar goed, voor m'n allereerste duikbriefing ooit vond ik het best goed gaan. Ik vond het ook wel leuk om te doen, ondanks dat je voor een groep moet praten.

We gaan dit nu elke week doen, zodat we er steeds beter in worden en het steeds soepeler gaat. Ik doe de cursus samen met 2 anderen, Alli, een student uit Bahrein en Jasmine, een meisje van 20. Ik voel me echt heel oud als ik hun verhalen hoor, maar ben ook de meest ervaren duiker. Zij hebben pas elk 30 duiken gemaakt, terwijlk ik er al ruim 250 heb gemaakt. Zij hebben een heel ander doel met de cursus: reizen en overal als DM werken, terwijl ik vooral wil assisteren bij cursussen.