dinsdag 16 februari 2010

Zware regen

by Carola

Vanochtend werd ik wakker met een hele vervelende rugpijn. Het zat aan een kant in m'n onderrug en het bukken, trappen aflopen en zelfs uit de bus stappen deed echt heel pijn. Ik hoop wel dat dat van het weekend weg is, ik ga nl. assisteren bij een Rescue Diver cursus.

Vlak voor lunchtijd gaat het echt ontzettend hard regenen. Al snel staan de straten blank, en mensen vluchten zo snel mogelijk naar binnen. Berichten op het internet zeggen dat het de zwaarste regenval in Brisbane is sinds 8 jaar. Er is in 50 minuten 90 mm regen gevallen. Delen van de CBD staan onder water, net als in de naburige suburbs Milton en Woolloongabba. Echt heel spectaculair om te zien.

's Avonds heb ik weer een Divemaster class bij Adreno in Woolloongabba. Je kan echt goed zien dat de straat waar de duikschool zit onder water heeft gestaan. Overal ligt afval en modder.

Vandaag doen we weer een briefing. Ik krijg het voor elkaar om zo goed als alles te vertellen in 4.5 minuut, een flinke verbetering met vorige week! Aanstaande zaterdag en zondag gaan we assisteren bij een Rescue Diver cursus. Ik kan niet wachten, het lijkt me echt heerlijk om slachtoffer te spelen ;)