maandag 1 maart 2010

Medical appointments

by Carola

Vandaag heb ik lekker weer een vrije dag. De ochtend is echter helemaal volgepland: eerst de halfjaarlijkse tandartsafspraak en gelijk daarna de duikkeuring.

De tandarts is ok, niets aan de hand. De medische keuring is echter een ander verhaal. Ik ben echt bloednerveus, iets wat ik altijd ben als ik gekeurd moet worden. Echt nergens voor nodig, maar ik kan er niets aan doen.

De arts besluit dan ook maar dat m'n bloeddruk en harstlag niet gemeten worden. Hij had het al een paar keer geprobeerd, maar de waarden zijn zo belachelijk hoog dat hij er niets mee kan. Hij ziet ook wel dat ik nerveus ben, dus hij weet waar het aan ligt. De rest is gelukkig ok, alhoewel m'n ogen en gehoor toch iets slechter zijn geworden. Ik begin echt oud te worden ;)

Uiteindelijk krijg ik het verlossende oordeel: ik ben goedgekeurd! Gelukkig, ben ik daar ook voorlopig weer vanaf!

De rest van de dag studeer ik voor m'n eerste 2 divemaster examens morgenavond: Physics en Physiology. Ik heb er wel vertrouwen in, ik heb er zo hard voor geleerd en ik begrijp het zowaar!