zaterdag 24 april 2010

Divemaster cursus - Mapping project

by Carola

Vandaag ga ik met Steve werken aan onze kaart van een duiksite. Steve gaat in juni z'n divemaster cursus doen en ik had een buddy nodig, dus dat kwam heel goed uit!

Nadat we het eens zijn geworden over onze plan van aanpak is het tijd voor de duiken. Gewapend met leitjes, een meetlint en kompas doen we onze duiken. Het zicht in het meer is vandaag echt heel goed. We kunnen zowaar het wrak in z'n geheel zien, iets wat we nog niet eerder hebben meegemaakt. Verder zien we ook een enorme barramundi, geweldig!

Na zo'n 4 uur duiken in totaal, hebben we een aardige schets van de duikstek. Het is echt veel lastiger dan ik had gedacht. Eenmaal terug bij de duikschool, maken we een schets met al onze metingen om te kijken of we dezelfde ideeen hebben. Ik ben er wel tevreden over, nu is het een kwestie van in de computer zetten om er een fatsoenlijke kaart van te maken. We besluiten ieder de kaart te maken en naar elkaar te mailen ter vergelijking.

Zo, dat is dus weer een opdracht klaar, bijna klaar met de cursus. Ik kan niet wachten!