zaterdag 10 april 2010

Duiken

by Carola

Rond 5.45 uur word ik opgehaald door Steve, m'n buddy voor vandaag. Ik ga met hem duiken op de HMAS Brisbane, een 133 meter lang wrak in Mooloolaba (een uurtje ten noorden van Brisbane).

De duiken zijn geweldig: het zicht is erg goed en er is geen stroming of surge te bekennen. We zien enorm veel baitfish, soms zoveel dat je het wrak niet meer ziet! Verder zien we heel veel lionfish, goed gecamoufleerde scorpionfish en een octopus die rustig op z'n plek blijft zitten.

We gaan helemaal in het wrak, door de verschillende verdiepingen. Het is heel donker, gelukkig heeft onze gids een lamp bij zich. Volgende keer neem ik m'n lamp ook maar mee.

We zijn het er over eens dat dit een heerlijke manier is om je zaterdagochtend door te brengen! Nadat m'n flessen door de duikschool zijn gevuld, gaan we terug naar Brisbane. Rond 14.15 uur ben ik dan ook lekker weer thuis.

Sas moest vandaag werken als divemaster op een trip naar Stradbroke Island. Hij had zelfs een nog veel betere dag: weer is het hem gelukt om manta's te zien naast de leopardsharks, schildpadden en nog een aantal enorm grote roggen! Ik ben echt ontzettend jaloers, hoewel ik zelf ook heerlijk heb gedoken.

Kortom een heerlijke zaterdag!