maandag 3 mei 2010

Duiken - OceanCat

by Carola

Vandaag is het Labour Day, een feestdag, dus heerlijk een dagje extra vrij! We gaan lekker duiken op OceanCat, iets wat we al zolang niet gedaan hebben.

Het is een celebration dive voor Sas, die zaterdag geslaagd is voor z'n Instructeurs cursus! Echt geweldig, ik ben echt heel trots op hem. Ik geloof dat hij ook wel trots is op zichzelf. Hij heeft de afgelopen weken zo hard voor de cursus gewerkt, dat hij wel wat ontspanning kan gebruiken!

Het is ook de laatste duiken die Claire en Russell op OceanCat maken. Ze gaan nl. voor 18 maanden verhuizen naar Sydney, gelijk na hun bruiloft. Helemaal niet leuk, maar uiteindelijk is Sydney niet zo heel ver weg.

Het is wel een beetje ruig op Moreton Bay, dus we besluiten niet naar onze favoriete stek te gaan wat even buiten de bay ligt. De condities zijn helaas te slecht. De duiken zijn wel aardig, al begint het water best af te koelen. Na de eerste duik heb ik het best koud, dus besluit ik een warme douche te nemen. Dat scheelt een hoop. Voor de 2e duik doe ik maar m'n handschoenen aan, een perfecte beslissing. Ik heb het nu niet koud, wat een verschil die 2mm handschoenen uit kunnen maken!

Na de duiken genieten we van een heerlijke lunch, voordat we weer teruggaan naar Scarborough. Weer een heerlijke dag weer!