zaterdag 15 mei 2010

Een heerlijke dag in Brisbane

by Carola

Dit weekend is een rustig weekend voor mij. In tegenstelling tot Sascha. Hij start nl. met z'n allereerste Open Water cursus als instructeur! Echt heel spannend, al laat hij het natuurlijk niet zo merken.

Je kan al echt merken dat de winter er aan zit te komen, de nachten en de ochtenden beginnen erg fris te worden. Wanneer ik 's ochtends naar de kapper loop (eindelijk kan ik na 3,5 maand naar de kapper!), heb ik het zelfs koud in de schaduw. Gelukkig is het een prachtige dag, strakblauwe lucht en een heerlijk warme zon. Ik loop dus maar zoveel mogelijk in de zon.

Na een kort bezoek aan de kapper geniet ik van de wandeling terug naar huis. Wat een heerlijk weer. Het doet me denken aan de lente/zomer in Nederland. Het ruikt precies hetzelfde, heel vreemd. Deze tijd van het jaar ben ik erg sentimenteel, heb erg heimwee naar Nederland. Gelukkig gaan we over 2 maanden voor een bruiloft naar de UK met een bliksembezoek aan Nederland. Kan niet wachten om ma en Esther weer te zien.

Rond een uur of 1 word ik gebeld: de bezorgers van het openhaardhout zijn onderweg. Ons hout was nl zo goed als op, en met de koude avonden is het heel fijn om de open haard aan te hebben. Nadat ze alles op de oprit hebben gedumpt, ruim ik het hout op in de garage. Heel fijn om weer een voorraadje te hebben. We zijn nu klaar voor de winter ;)

Sas is wat later thuis dan hij had gepland, niet zo heel vreemd voor je allereerste cursus. Hij heeft 2 Fransen als studenten, die soms wat problemen hebben met de taal. Voorbereidt als hij altijd is, had hij gisteren al 2 Franstalige examens voor ze uitgeprint. Al z'n studenten slagen voor het examen, en morgen gaan ze naar het zwembad voor de praktische oefeningen.