woensdag 16 juni 2010

State of Origin - II

by Carola

Ondanks de vele uren slaap, voel ik me nog steeds zo slecht. Zelfs naar de badkamer lopen is een hele pijnlijke opgave, dus ik bel m'n baas om te zeggen dat ik echt niet kan komen.


Pas aan het eind van de dag voel ik me langzaam wat beter. Ik doe wat wassen, zodat ik toch nog een beetje nuttig ben. Ik hoop dat ik me vanavond beter voel, wil nl. niet de State of Origin wedstrijd missen.


's Avonds is het tijd voor de volgende ronde van State of Origin. Het wordt hier in Brisbane gespeeld, in Suncorp Stadium, niet al te ver van waar wij wonen! Best speciaal. De eerste helft is echt heel goed, Queensland is gewoon veel te goed voor New South Wales! In de tweede helft komt er een beetje teveel testosteron in het spel, spelers worden aggressiever en gaan soms met elkaar op de vuist. Maar dat hoort erbij. Uiteindellijk wint Queensland met 34-6, en voor de 5e keer op een rij heeft Queensland de State of Origin series gewonnen, een record! Er is nog een wedstrijd op 7 juli, maar dat is nu nog maar een formaliteit.