woensdag 7 juli 2010

Brisbane - Leeds

by Carola

Ik had het idee om de halve finale Nederland-Uruguay te gaan kijken, wat hier om 4.30 uur wordt uitgezonden. Maar wanneer ik om 5.00 uur wakker word, heb ik niet echt de behoefte om op te staan. Ik check even snel de ruststand op m'n mobiel en draai me dan weer lekker om, hopend dat Nederland gaat winnen.

Wanneer ik opsta, kan ik niet wachten om de einduitslag te bekijken, en geweldig nieuws: 3-2 voor Nederland! We staan in de finale!!

Nadat we alles hebben ingepakt, pakken we rond 10.30 uur de taxi naar het vliegveld. Met ongeveer 50 minuten vertraging door technische problemen, vertrekken we uiteindelijk rond 14.30 uur richting Singapore. Tijdens de vlucht kijk ik de film 'The Girl with the Dragon Tattoo'. Echt een hele goede film. Ik had het boek al gelezen (echt een aanrader trouwens) en de film volgt gelukkig het boek. De vlucht gaat redelijk vlot, en na 8 uur komen we aan in Singapore.

Al snel vinden we een computer, zodat we ook even de stand van de laatste State of Origin wedstrijd kunnen bekijken, die vanavond werd gespeeld. HEt was een erg spannende wedstrijd, maar Queensland heeft voor het eerst sinds 15 jaar voor elkaar gekregen om alle drie de wedstrijden te winnen: 23-18!!

Na een paar uur wachten checken we rond middernacht in voor de 2e fase van de reis: Singapore-Amsterdam.