vrijdag 13 augustus 2010

Broncos v Eels

by Carola

Na een zeer chaotische en heel erg drukke dag haast ik me om de trein van 17.30 uur te halen. Vanavond gaan we namelijk voor het eerst samen een NRL wedstrijd in Suncorp Stadium bekijken! Ik liep al de hele dag in m'n Broncos shirt, en kon niet wachten om daar naar toe te gaan.

Voordat de wedstrijd begint eten we eerst nog even wat heerlijke fish and chips bij de lokale visboer. Die heeft het druk vanavond, meer fans hetzelfde idee.

Daarna lopen we naar het stadium, met bijna 40000 andere fans! Het is echt ongelooflijk om zoveel mensen tegelijk te zien. Ondanks dat er zoveel mensen zijn, heb je dat echt niet in de gaten zodra je in het stadion bent. Het is zo groot en zo ruim, echt fantastisch. Ik voel me net een klein kind wat echt een geweldig cadeau heeft gehad, en ben zwaar onder de indruk dat ik nu eindelijk eens naar een wedstrijd ga.

We hebben best goede plekken, mooi zicht op het veld. De wedstrijd is super spannend, en de sfeer is fantastisch. Het mooie is ook dat het echt een familieuitje is, je ziet heel veel kleine kinderen en fans van beide kanten zitten gewoon door elkaar, en er gebeurt niets. Er zijn wel een aantal zeer fanatieke fans die van alles lopen te schreeuwen om onze Broncos aan te moedigen en dat is best grappig.

Helaas is het vanavond niet de avond van de Broncos en we verliezen helaas met 14-30. Ondanks dat had ik een geweldige avond, hoewel je het op tv veel beter kan volgen. Maar wat een ervaring!

Eenmaal weer thuis gaan we maar op tijd naar bed, morgen wordt een drukke dag met het uitzoeken van tegels, tapijt, kleuren etc.