maandag 2 augustus 2010

Land vastgelegd

by Carola

Ik ben echt heel blij dat ik vandaag vrij ben, zeker na zo'n ontzettend druk weekend! Ondanks dat ben ik gewoon om 7 uur wakker. De badkamer kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken, dus dat ga ik maar doen met de podcasts van Edwin Evers op de achtergrond. Dat maakt het een stuk makkelijker!

Rond een uur of 9 belt Sas op. Hij had afgelopen week midden in de nacht 2 nieuwe Iphones besteld, en die zouden vanochtend op zijn werk bezorgd worden. Helaas staan ze op de een of andere manier op mijn naam, en alleen de geadresseerd kan (met ID) voor de pakketjes tekenen. Ik bel dus maar met de koerier en we spreken af dat ze het morgen op m'n werk bezorgen.

Ondertussen begin ik ook maar met de was, aangezien we daar van het weekend niet echt aan toe zijn gekomen. Daarna is het tijd om even boodschappen te gaan doen. Ik wissel ook gelijk maar de rest van de Engelse ponden om bij de bank.

Rond een uur of 15.30 krijg ik een emailtje van Sas: hij heeft er even over na moeten denken maar vindt ook dat we maar het land moeten nemen. Ik bel dus gelijk Sue, de sales consultant van Mirvac (bedrijf wat de kavels verkoopt) op om het een en ander in gang te zetten. We moeten nl. $1000 overmaken om het te reserveren en van de markt af te halen. Ze stuurt me een email met alle gegevens en we spreken af dat we aanstaande zaterdag langs komen om het contract te tekenen.

Het gaat nu opeens allemaal zo snel! Ik bel Mark, onze hypotheekadviseur, om even een nieuwe afspraak te maken om het een en ander op te helderen over de construction loan die we nu moeten gaan afsluiten. We spreken af dat hij op donderdagavond even bij ons langskomt.

Na dit alles stort ik me op het cursusboek van de Equipment Specialty die morgenavond begint. Het boek stelt echt niets voor en binnen 1,5 uur ben ik klaar met het doorlezen en het maken van de vragen. Ik hoop wel dat de cursus wat meer inhoudt.