vrijdag 10 september 2010

Aanbetaling kavel gedaan

by Carola

Vandaag verloopt de deadline van de finance clause. Dat betekent dat we 10% van de totaalprijs moeten betalen aan Mirvac, de eigenaar van de kavel.

Ik had het al klaargezet via internetbankieren, dus wanneer ik het nakijk op m'n werk, zie ik dat het keurig is afgeschreven. Ik stuur het bewijs hiervan op naar onze solicitor, zodat zij ook het bewijs heeft en dat door kan sturen naar de solicitor van Mirvac. Zo weet iedereen dat wij aan onze verplichting hebben voldaan.

De rest van de middag is behoorlijk druk, en pas vlak voordat ik naar huis ga, heb ik even tijd om m'n privemail te bekijken. Ik zie dat er email is gekomen van Metricon. Ze hebben een klein beetje toegeven en stellen een kleine wijziging voor in het contract. Zo komt er in te staan dat als we de financiering niet rond krijgen we niet vast zitten aan het contract. Dat is al een vooruitgang, maar we moeten nog steeds de 5% aanbetaling doen voordat zij de bouwplannen naar Council sturen en voordat we een fixed price contract kunnen krijgen (allemaal dingen die de bank nodig heeft om de hypotheek goed te keuren). We zijn er dus nog lang niet.

Gisteren hebben we ook al het papierwerk voor de land mortgage gekregen. Het is niet echt heel erg makkelijk, maar gelukkig stelt onze hypotheekadviseur voor om maandagavond even langs te komen, om al onze vragen te beantwoorden en te helpen met het correct invullen van alle formulieren. Echt heel fijn.

Eenmaal thuis, vertelt Sas dat hij de auto naar de garage had gebracht voor een servicebeurt. We gaan nl. over een paar weken aan onze tocht van Brisbane naar Cairns en terug beginnen, en het is dan wel fijn als de auto in orde is. Het blijkt dat de schokdempers vervangen moeten worden, dus volgende week mag de auto weer terug naar de garage. In totaal zijn we dan ruim $1100 kwijt, maar hopelijk is dat een goede investering ;)