zaterdag 4 september 2010

Riverfire!

by Carola

Sas geeft dit weekend en volgend weekend een open water cursus. Het is volle bak, hij heeft 10 studenten!

Het is vandaag echt super lekker weer, de lente is begonnen en het is goed te merken. HEt lijkt wel zomer! Heerlijk, ik kan lekker weer m'n Crocs dragen, dat voelt altijd heel bevrijdend ;)

's Ochtends loop ik even naar de supermarkt en haal nog wat boodschappen. De rest van de dag breng ik door met een beetje schoonmaken (de badkamer moest toch wel weer een keer gebeuren), en opruimen. Verder zoek ik op internet naar info over hoveniers, en vind ik een forum van mensen die een huis (laten) bouwen. Heel erg handig!

Sas komt rond een uur of 6 thuis, en kleed zich even snel om. Vanavond gaan we namelijk naar een collega van hem die in een appartement vlakbij de Story Bridge woont. Het is vanavond nl. weer tijd voor Riverfire, een spectaculaire avond vuurwerk boven de Brisbane River. We nemen een taxi en 20 minuten voordat het losbarst komen we daar aan. Hij heeft echt een geweldig uitzicht op de brug en op de rivier. We zien ook heel erg veel mensen langs de rivier staan, echt geweldig.

Het is een gezellige avond, ondanks dat het allemaal vreemden voor mij zijn. Maar dat maakt niets uit, we praten met een stel die ook zonnepanelen heeft laten installeren en die een grote groentetuin hebben (ja, we kunnen het niet laten om bij iedereen na te vragen wat zij hebben gedaan!). Iets na 7-en zien we de eerst F1-11 overvliegen en dan begint het vuurwerk. Het is weer heel erg mooi, zeker met dit uitzicht! Op het eind komt er weer een F1-11, en deze keer vliegt hij echt over ons heen, wat geweldig! De 2 kinderen die er ook zijn, schrikken er wel van, maar vinden het vuurwerk waanzinnig.

Sas had z'n beroemde aardappelsalade gemaakt en die vind gretig aftrek! Iedereen vind het heerlijk. Helaas hadden we geen tijd om de camera mee te nemen dus ik probeer wat foto's te maken met m'n IPhone. De kwaliteit is natuurlijk lang niet zo goed, maar het is beter dan niets ;)

Rond 21.00 uur gaan we weer weg, Sas heeft nog wat werk te doen als voorbereiding voor morgen en is best moe. We nemen de bus terug, met de vrolijkste buschauffeur die ik ooit heb meegemaakt. Hij heet iedereen van harte welkom op de bus, en wenst iedereen een geweldige avond toe wanneer ze de bus verlaten. Ik heb hem weleens meer gezien, hij zit ook wel eens op de bus die ik naar huis neem. Het is de perfecte afsluiting van een hele gezellige avond.