maandag 18 oktober 2010

Airlie Beach

by Carola

We slapen lekker uit en gaan daarna naar het centrum van Airlie Beach om te ontbijten. Daarna gaan we op zoek naar een duikshop die we op internet hadden gevonden. Helaas is die duikshop dicht en na een belletje met de vestiging op Hamilton Island worden we doorverwezen naar een andere duikshop.

Daar worden we voor het eerst tijdens deze trip geholpen door iemand die verstand heeft van duiken. Zij vertelt ons dat de condities niet best zijn en raadt ons eigenlijk af om hier te duiken. In plaats daarvan raadt ze ons een trip aan die naar de eilanden gaat. Dat besluiten we dus maar te doen. Het is echt een goede shop met een heerlijke sfeer. Later komt ook de baas nog met ons praten, en we spreken af dat wanneer we hier terugkomen we hun bellen zodat ze ook een duik op de Yongala voor ons kunnen boeken. Zo'n 3 kwartier later gaan we pas weer weg. Dit was nou precies de soort duikshop waar we naar op zoek waren. Heel fijn om van de locals de waarheid te horen.

De rest van de middag ga ik slapen. Ik ben zo moe, maar ik begrijp niet zo goed hoe dat komt. Ik dacht dat ik goed had geslapen. Maar goed, het helpt wel.

Later op de avond lopen we naar het centrum van Airlie Beach en vinden we een restaurant. We eten weer heerlijk seafood, je kan eigenlijk niet anders hier. Terug bij het hotel halen we 2 badhanddoeken voor morgen.

Morgen gaan we een boottocht maken langs een paar van de eilanden, incl. snorkelen en woensdag vertrekken we dan naar de Town of 1770, een rit van ongeveer 700 km.