dinsdag 26 oktober 2010

Wolf Rock

by Carola

Rond 6.50 uur melden we ons bij de duikshop. Onder toeziend oog van Kevin, de instructeur, zetten we onze setjes in elkaar en daarna laden we alles op de boot. Even later komen de 2 andere duikers er ook aan. We krijgen een site briefing en een briefing over de boot, waarna we met z'n allen (Kevin, Cheryl - z'n vrouw, wij en de 2 andere duikers), in Kevin's auto stappen met de boot er achteraan.

Daarna is het zo'n 40 minuutjes varen naar de site, Wolf Rock. Het water is heerlijk vlak, iets wat we niet hadden verwacht. De eerste duik is geweldig! Het zicht is niet super en het water is fris, maar dat vergeet je snel wanneeer er een paar enorme bull rays en eagle rays rustig rondhangen. Al snel daarna zien we een paar grey nurse sharks. Wat een geweldig gezicht! We spotten ook nog een paar nudibranchs, wat ervoor zorgt dat we de rest uit het oog verliezen. Gelukkig is het een supermakkelijke site: een pinnacle waar je omheen zwemt.

Wanneer ik een schildpad spot, begint Sas echt keihard te gillen. Ik draai me on en dan zie ik waarom: een manta ray! Eindeljk zie ik er een, ik had de hoop al een beetje opgegeven deze vakantie. Wat een geweldig gezicht!

Even later spotten we Kevin weer, die de andere duikers al terug naar de boot had gebracht. Sas heeft nog maar 60 bar over, en ik nog 90 bar. Sas gaat terug naar de boot en ik zwem nog een rondje met Kevin. We zien nog 4 eagle rays rondzwemmen, maar de manta ray laat zich niet meer zien. Wat een geweldige duik!

Na een lekker kopje soep, brood, koekjes en fruit is het tijd voor de tweede duik. Deze keer leidt Cheryl. De grey nurse sharks laten zich weer zien, maar geen manta ray dit keer. Maar het is weer een heerlijke duik.


Nadat we bij de duikshop de spullen hebben gespoeld, praten we nog even na onder het genot van een biertje (Sas) en water (ik). Het is erg gezellig, en Kevin en Cheryl nemen alle tijd om met ons te praten. Heel erg gezellig. Sas en ik kunnen er niet overuit dat het zo dicht bij Brisbane ligt. Het is ongeveer 3 uur rijden van ons huis, en we zijn er overuit dat we dit makkelijk voor een weekendje weg kunnen doen.

's Middags loop ik even door Rainbow Beach. Het heeft een mooi strand en een leuk winkelstraatje. Het is zo lekker gemoedelijk.

's Avonds eten we op advies van Kevin bij de Surf Club. Dit was alweer de laatste dag van onze vakantie, morgen gaan we weer naar huis.