zaterdag 6 november 2010

Relaxte zaterdag

by Carola

Sas is al weer vroeg op weg. Deze week staan de ocean dives op het programma voor zijn open water cursisten.

Ik draai me nog even om aangezien m'n afspraak bij de kapper pas om 9.15 uur is. Het is best goed weer, dus ik ga lopend naar de kapper. Na weer goed kortgewiekt te zijn door m'n vaste kapster, komt ze met slecht nieuws: maandag is haar laatste dag bij deze kapper. Ze gaat naar een andere kapsalon, niet zo heel ver hier vandaan. Ze geeft me het nummer van de nieuwe kapsalon. Het heeft zo lang geduurd voordat ik hier een goede kapster had gevonden, dat ik wel door haar geknipt wil blijven worden.

Daarna stap ik op de bus. Ik moet nog even de trip voor morgen betalen, een heerlijke duiktrip op de beste boot hier in South East Queensland: OceanCat! Ik praat nog even bij met Andy, de mede-eigenaar van de duikshop, en maak kennis met Ray (de andere mede-eigenaar) en zijn vrouw Kelly, die morgen ook meegaat. Het is heel gezellig, er hangt een heerlijk gemoedelijke sfeer. Ik voel me heel erg op m'n gemak.

De weg naar huis is een beetje lastig, zeker als de bus niet op komt dagen. Maar uiteindelijk ben ik begin van de middag weer thuis. Ik pak m'n spullen voor morgen en laadt de batterijen voor de camera en de flitser op.

Ik heb echt zin om te gaan duiken, alleen jammer dat het niet met Sas is. Maar het zal vast heel gezellig worden.