zaterdag 25 december 2010

Eerste Kerstdag

by Carola

Morgen vertrekken we voor een paar dagen naar South West Rocks, een klein dorpje zo'n 520 km ten zuiden van Brisbane (halverwege tussen Brisbane en Sydney). Dus vandaag is het tijd om de was te doen en alles in te pakken.

's Avonds pakken we onze kerstcadeautjes uit. Ma had een enorme doos met heel veel cadeautjes gestuurd en ik had ook nog wat voor Sas gekocht. We beginnen met een cadeau voor Sas: ik kon het niet laten om een Lego doos voor hem te kopen, en hij begint het gelijk in elkaar te zetten. Daarna pakken we de cadeautjes van ma uit. Ik had instructies gekregen met welk pakje we moesten beginnen, en zodra ik het heb uitgepakt blijkt waarom. Alles heeft hetzelfde thema: NEderland. Het eerste pakje is het spel 'Ik hou van Holland'. Verder zitten er nog o.a. allerlei Delfts blauwe dingetjes in, een Hollands kookboek (heerlijk, brengt veel herinneringen boven!) en nog veel meer. Ik vind het geweldig, en word er een beetje sentimenteel van. Het is echt het perfecte kerstcadeau!

Van Sas krijg ik een bon voor een 4wd cursus wat we na mijn operatie gaan doen. Het wordt tijd dat we leren wat we met onze auto kunnen doen en wat we moeten doen om te voorkomen dat we bijv. vast komen te zitten. Heel spannend, ik ben nl. niet zo'n held, maar ben wel heel benieuwd.

Nadat we alles hebben uitgepakt, bel ik even met ma. Ik vertel hoe geweldig ik haar cadeaus vind en vraag natuurlijk hoe alles in Nederland gaat. Met Es en Daniel gaat het gelukkig heel goed. Het weer is nog steeds vreselijk: het is koud en er ligt nog heel veel sneeuw.

Hier in Queensland is het wel anders. In het noorden is er een cycloon over land gekomen, wat heel erg veel regen met zich meebrengt. De Bruce Highway, de enige weg naar het noorden, is ten noorden van Ingham volledig afgesloten. Het is heel bizar, in oktober hebben we daar nog gewoon gereden, en nu staat er meer dan 50 cm water over de weg. Hier in Brisbane valt af en toe een bui, wel is het heel vochtig en ligt de temperatuur zo'n 5 graden lager dan gemiddeld.