woensdag 26 januari 2011

Australia Day

by Carola

Rond een uur of 6 zie ik een sms-je van Esther: m'n oom is na een kort maar hevig ziektebed overleden. Echt verschrikkelijk nieuws. Ik bel gelijk ma op, wat natuurlijk een emotioneel gesprek wordt. Daarna bel ik even met m'n tante. M'n oudste neef neemt op en daarna krijg ik m'n tante aan de lijn. Het is maar een kort gesprek, maar ik condoleer ze en gelukkig stellen ze het erg op prijs dat ik even bel.

Daarna ben ik klaarwakker, dus ga ik maar even de was doen. De rest van de dag ben ik echt nergens voor in de stemming, dus ik kijk vooral tennis (de Australian Open is op dit moment bezig).

's Middags gaan we naar onze kavel. En dat is precies wat ik nodig heb. Het is ontzettend mooi weer, en het voelt zo goed om daar te zijn. Het is er zo mooi en vredig, heerlijk en ik voel me een stuk beter.

Het huis van de buren schiet al goed op. Het dak zit er op en ze zijn nu bezig met de buitenmuur. We lopen door hun huis, wat natuurlijk eigenlijk niet mag, maar we kunnen het niet laten. Het voelt een stuk kleiner aan dan ons huis, maar hun stuk land is ook kleiner. Tegenover ons wordt een enorm huis gebouwd, gelukkig wel ook maar een verdieping. Het is wel leuk dat iedereen een ander huis bouwt.

We zien wel dat de buren een hoop afval op ons land hebben gedumpt, maar we nemen aan dat onze sitemanager daar maandag wel raad mee weet. Ik zal het hem morgen wel even laten weten. Daarna rijden we even naar de Moggill Ferry, die voor onbepaalde tijd niet zal varen omdat het ontzettend beschadigd is door de overstromingen. Midden op de weg staat een lijn die aangeeft waar het water is gekomen. Het is ongelooflijk hoe ver het is gekomen, maar gelukkig nog ver genoeg van ons huis, dus wij maken ons geen zorgen.