maandag 31 januari 2011

Bouw is begonnen!

by Carola

Tijdens ons wekelijkse teamoverleg, blijkt m'n baas heerlijke cupcakes te hebben meegenomen voor m'n verjaardag! Heel erg leuk, en de grote baas komt ook even langs om gezellig te kletsen. Dus van ons overleg komt niet heel veel terecht, maar het is wel een leuk begin van de dag.

Rond een uur of 13.45 uur neem ik afscheid en loop ik naar het station. We hebben nl. om 15.00 uur een afspraak met onze sitemanager, voor de start van de bouw van ons huis. Heel spannend en ik heb er veel zin in. Rond 14.15 uur ben ik bij Sas z'n werk en iets later rijden we richting Moggill. Het is weer prachtig weer, zonnig en een graad of 30.

Wanneer we aankomen, zien we al een tradie wachten en even maken we kennis met onze sitemanager. Het blijkt dat we het fantastisch getimed hebben, want na een minuut of 10 komt er een enorme truck aanrijden met een grote machine achterop. Ze gaan vandaag beginnen met het voorbereiden van het land. Al snel verdwijnt al het gras en wordt het land waterpas gemaakt. Het is echt geweldig om ze bezig te zien, ze zijn nu echt begonnen!

We nemen een aantal details door met de sitemanager, en hij vertelt dat komende week wordt begonnen met het boren van de fundering en dat eind volgende week de betonnen fundering helemaal klaar moet zijn (even afhankelijk van het weer natuurlijk). Dan beginnen ze met het frame wat de week daarna helemaal klaar moet zijn. Het is zo snel, ongelooflijk.

Maar dat betekent dus wel dat we heel snel van de bank moeten horen dat de hypotheek in orde is. Helaas zijn ze nog niet klaar met de valuation, dus het is heel frustrerend. Maar we hebben goede hoop dat het allemaal in orde komt.

Nadat ik veel foto's heb genomen met m'n mobiel, zet ik Sas weer af op z'n werk. Hij had nl nog een hoop te doen vandaag, terwijl ik gelukkig naar huis kan. Wat een geweldige dag! Het is zo ongelooflijk spannend allemaal, ik kan me nog niet helemaal voorstellen dat het nu toch echt aan het gebeuren is!