vrijdag 7 januari 2011

Heel erg goed nieuws van de bank!

by Carola

Geheel onverwacht krijg ik 's ochtends een sms-je van de hypotheekadviseur: ze verwachten maandag de definitieve beslissing van de bank voor onze hypotheekaanvraag, en dus of we ons huis kunnen laten bouwen. Heel erg spannend! Ik stuur het berichtje gelijk naar Sas door. Ik had niet verwacht dat ze deze week onze aanvraag zouden behandelen, aangezien deze week deze meeste mensen nog vakantie hebben.

Rond 16.00 uur stuurt de CEO een emailtje naar iedereen: we mogen allemaal om 16.30 uur al naar huis, omdat het volgens hem al moeilijk genoeg is zo'n eerste week na de vakantie. Heerlijk, altijd fijn om even iets eerder naar huis te kunnen. Dus stap ik iets over half 5 in de bus. Halverwege de rit naar huis, krijg ik een sms-je van Sas dat ik m'n email moet checken. En daar staat het dan: de bank heeft onze hypotheekaanvraag goedgekeurd!!! Ik kan het gewoon niet geloven! We kunnen nu dus eindelijk alles in gang gaan zetten. Natuurlijk moeten we eerst nog even het nodige papierwerk tekenen, wat als het goed is begin komende week binnen moet komen, maar dan kan Metricon eindelijk een startdatum geven! Wat een geweldig begin van het weekend!

Eenmaal thuis vertelt Sas dat hij een emailtje had gehad van Project Manta, een onderzoeksteam wat onderzoek doet naar de manta's hier op North Stradbroke Island en op Lady Elliot Island, een eiland een paar uur ten noorden van Brisbane. Hij had nl. een foto van een manta die we hadden gezien op hun facebookpagina gezet, en ze vertelden hem dat ze die manta, een vrouwtje, voor het eerst in 2008 hadden gezien maar dat het nog geen naam had. Dus krijgt Sas de grote eer om die manta een naam te geven. Heel erg cool. Hij besloot dat ze Quinty moest gaan heten, omdat ze 5 stippen op haar buik heeft. Een mooie naam voor een manta!